Elektro Akupunktur

Akupunkturun, iğnelerle beraber elektrik akımını da kullanan türüdür. Elektro akupunktur vücudun belirli noktalarına yerleştirilmiş olan iğnelere, küçük elektrik akımlarının uygulandığı bir akupunktur tekniğidir. Akupunktur uzmanı tedaviye hastalığın teşhisi ile başlar. Tanı görüşmeleri, detaylı muayeneler (örneğin dil ve nabız tanısı gibi) ve diğer yöntemler ile gerçekleştirilir. Akupunktur vücutta, meridyen denilen kanallarda dolaşan chi veya yaşam enerjisi akışını dengelemeye veya iyileştirmeye çalışır. Geleneksel Çin tıbbına (GÇT) göre, hastalıklar chi’nin vücutta uygun şekilde hareket edememesinden kaynaklanır. Akupunktur uzmanları chi’nin nerede zayıf, durgun ya da dengesiz olduğunu, dolayısıyla hangi akupunktur noktalarının nasıl uyarılması gerektiğini saptama konusunda eğitimlidir.

Elektro Akupunktur Nedir?

Elektro akupunktur genellikle kronik ağrı gibi chi birikimi olduğunda ve chi’nin harekete geçirilmesinin veya uyarılmasının zor olduğu durumlarda önerilir. Hastalar genellikle akupunktur tedavisi esnasında uzanırlar. İnce, steril iğneler kullanılır, ayrıca iğnelerin batırılacağı deri yüzeyleri de sterilize edilir. Elektro akupunkturun bir avantajı da, elektrik akımı daha geniş bir alanı uyaracağından, iğnenin yerleştirilmesindeki hata payının normal akupunkturda olduğundan daha düşük olmasıdır. Elektro akupunkturda elektrik akımının vücutta bir iğneden diğerine geçebilmesi için aynı anda iki iğne ile çalışılır. Elektrik akımını yaratmak, akımı düzenlemek ve iğne uçlarına bağlanarak iğnelere elektrik akımı göndermek için küçük cihazlar kullanılır. Elektrik yükü çok düşüktür ve hasta ya da akupunktur uzmanı tarafından ayarlanabilir. İyileştirici etkilerin saplanması için elektrik yükünün hem voltajı (yoğunluk) hem de sıklığı ayarlanabilir. Voltaj seviyeleri yavaş yavaş artırılmalıdır. Bir seferde birkaç çift iğne uyarılabilir ve meridyenlerdeki elektriksel uyarım 30 dakika veya daha uzun sürebilir. Bir başka benzer ancak geleneksel tıp tekniği de, iğnelerin batırılması yerine derinin yüzeyine bantlanmış elektrotlar kullanılan, transkutanöz elektriksel sinir stimülasyonudur (TENS). İğne batırılmasının risk teşkil edeceği kişilerde avantajlı olabilen bu teknik, sinir ve kas gruplarını birlikte uyarır.

Elektro Akupunktur Kökeni

Akupunktur bir şifa tekniği olarak Çin’de binlerce yıl önce ortaya çıkmıştır. Elektro akupunktur ise 1958 yılında Çin’de akupunktur uzmanları cerrahi anestezi veya ağrı kontrolü için deneyler yaparken geliştirilmiştir. Ameliyat sırasında test edilmesinden birkaç yıl sonra, akupunktur uzmanları bazı rahatsızlıklar için klinik uygulamada elektro akupunktur uygulamaya başlamıştır.

Elektro Akupunktur Faydaları

Elektro akupunktur düzenli akupunkturun tedavi ettiği ve geleneksel akupunktura yanıt vermeyen çeşitli sağlık durumlarını tedavi için kullanılabilir. Cerrahi anestezi için kronik ağrı ve kas spazmlarını azaltma aracı olarak ve nörolojik (sinir) bozuklukları tedavi için etkili biçimde kullanılır.

Elektro Akupunktur Dikkat Edilmesi Gerekenler

Elektro akupunktur epilepsi nöbetleri geçiren, kalp hastalığı veya inme öyküsü ya da kalp pili olanlar insanlar üzerinde uygulanmamalıdır. Elektro akupunktur baş, boğaz veya doğrudan kalp üzerine uygulanmamalıdır, ayrıca spastik kaslar üzerinde dikkatli uygulanmalıdır. Bir başka tavsiye ise, elektrik akımının, burundan göbeğe kadar uzanan vücut orta hattı üzerinde gönderilmesi gerektiğidir.

Elektro Akupunktur Yan Etkileri

Elektro akupunktur sırasında hastalar karıncalanma, ısı ve hafif ağrı hissi bildirmiştir. İğneler küçük kan damarlarına isabet edebileceğinden morarma ve kanama oluşabilir.