Obezite / Zayıflama

Zararsız gibi görünmesine rağmen en tehlikeli hastalıkların başında olan obezite; tedavi edilmediği zaman kalp hastalıkları, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, yüksek kolesterol, solunum rahatsızlıkları, eklem hastalıkları, adet (aybaşı) düzensizlikleri, kısırlık, iktidarsızlık, safra kesesi hastalıkları, taş oluşumu ve bazı kanser türleri gibi hastalıkların sebebi olabilir.

Obezite için en yaygın kullanılan ölçüm, Beden Kitle İndeksi ya da İngilizce adıyla “Body Mass Index” (BMI) ve bel çevresi ölçümüdür. BMI, vücut ağırlığının (kg), boyun karesine (m²) bölünmesi ile hesaplanır. Bununla beraber, BMI kullanımı, çocuklarda, hamile kadınlarda ve çok adaleli kişilerde doğru sonuç vermez, bu nedenle kullanılmamalıdır.

BMI – Vücut Kitle İndeksi yetişkin bir insanın kilosunun boyuna göre normal olup olmadığını gösteren bir parametredir. Hesaplanması ise bireyin kilogram ağırlığının boyunun (metre) karesine bölünmesiyle bulunur ve sonuç değerlendirilirken cinsiyet ve yaş faktörü göz önünde tutularak yorumlanır.

Obezite rehabilitasyonu ve sağlıklı kilo verme (bölgesel yada tüm vücut) uzman değerlendirmesi sonucu gerekli görülen program dahilinde psikolog ve/veya diyetisyen desteğinde yürütülür.

Psikoterapi desteği bireyin motivasyonunun geri kazanımı yada korunması üzerine yoğunlaştığı için kilo kaybı ve bunun korunmasında psikoterapinin pozitif katkısı göz ardı edilmemelidir.

Psikoterapi bir eğitim sürecidir ve bu süreçte sağlıklı beslenmeyi bir hayat tarzı haline getirmek için kalıcı davranış ve/veya alışkanlık değişiklikleri ortaya konur. Psikoterapi de başarı oranı psikoloğun deneyimi yanında özellikle hastanın sürece istekli katılımına ve iletişime açık olup olmamasına bağlıdır.

Kliniğimizde  Zayıflama
Farklı diyet programları denemelerine rağmen kilo verememekten yada kaybettiği kiloları tekrar kazandıkları için hiç bir şekilde kilo veremediğinden şikayet edenlerle hemen her zaman karşılaşmak mümkündür. Aşırı kilo alımının ve kolay kilo verememenin bazı bireylerde kalıtımsal nedenlerden kaynaklandığı bilinmektedir. Aşırı yeme bozukluğu, biyolojik düzensizlikler ve çeşitli hastalıklardan kaynaklanan obezite tipleri göz onünde bulundurularak, obezite teşhisi konmuş kisilere zayıflama hizmetini tüm vücut yada bölgesel zayıflama şeklinde uygulamaktayız.

Gerek obezite hastaları gerekse genel yada bölgesel zayıflama uygulamaları isteyen kişilere psikolojik destek hizmeti ve diyetisyen tarafından hazırlanan diyet programları (en az bir seans yüz yüze görüşme önerilmektedir) fizik tedavi uygulamalarına entegre olarak uygulanmakta olup, seansların süresi ve sıklığı bireyin ihtiyaçlarına cevap verecek ölçüde düzenlenir. Bu hizmetler bireylerin ihtiyaçlarına ve fiziki kapasitelerine göre kliniğimizde sunulduğu gibi dileyenlere uzman tarafından uygun görüldüğünde kendi evlerinde de hizmet verilmektedir.